פרה פרודקשן

מקומות הצילום בהם נצלם יהיו מקומות משמעותיים וחשובים לבן ולאביו ובהם קרו אירועים משמעותיים שיתרמו לסרטנו.


ראש בנקרה - צילום בנקרות
יום לפני התאבדותו של בן, בן זימן את אביו אל הנקרות בראש הנקרה ושפך שם את ליבו, מעין רצה אישור מאביו - יגאל להתאבד ולהיפרד מהחיים האלה.
במקום זה נצלם את יגאל מספר על השיחה האחרונה עם בן, על התובנות שהגיע אליהם במהלך השיחה עם בן.
תחילה נצלם את הנקרות כצילום אוירה בזוויות extreme long shot כדי להעביר אל הצופה את התחושה של המקום ואיפה נמצאים תוך התמקדות בנוף של הים + הקלטת קול הים לבד.
בזוויות הצילום long shot נצלם את יגאל הולך בנקרות, מסתכל על הנוף של הנקרות והולך עד שהוא מגיע למקום שדיבר בו עם בן.
בזווית הצילום full shot נצלם את יגאל מסתכל על הנוף של הנקרות בכמה זוויות ובנוסף נצלם את יגאל מתיישב ועומד ליד המקום שהוא בן דיברו לאחרונה.
תמונה קשורהבכניסה לראש הנקרה -זום אין לשלט של ראש הנקרה, זום אוט מהשלט של ראש הנקרה וצילום של הדרך לנקרות (את הכביש), לצלם את הפרופיל של יגאל מהצד לרקע הנקרות, הזזת המצלמה על החצובה מימין לשמאל ומשמאל לימין pan של הים\הנקרות וגם tilt down לים או הנקרות, לשבת ליד יגאל מתי שהוא נוסע ולצלם אותו בנסיעה לשם, ושהוא יוצא מהאוטו עם מכתוף לצלם מקדימה ומאחורה את יגאל הולך לכיוון הנקרות, extreme long shot צילום של האזור של הנקרות, נצלם אותו מאחורה בmediem shot עם מכתוף לחמש שניות ואז בכמה זוויות שונות, extrem colse up במקרה והוא מתרגש ומתחיל לבכות, עם מכתוף שהמצלמה מקדימה לצלם אותו מדבר על המקום הזה ואיך הוא קשור אליו, עם מכתוף לצלם אותו כשהוא בפרופיל מסתכל לכיוון הים ועונה לשאלות שאנחנו שואלים אותו.


חדר ההנצחה של בן - בביתו של יגאל
מטרת הצילום בחדר ההנצחה לבן היא להשאיר זיכרון שקיים אצל האב יגאל סויסה מבנו בן, ולהמחיש את האובדן שנמצא בקיים, לשמר כל תמונה, הודעת SMS, להראות את הקושי שקיים אצל האבא יגאל על אובדן בנו בעקבות לקיחת סם LSD להראות שסם כלשהו יכול לשנות את הבן אדם מקצה לקצה וכך זה קרה לבן סויסה שאיש לא חשב שמכל האנשים זה יקרה דווקא לו לאיש הכי טהור באופיו שיש.
הצילום יהיה של השלט של עכו גם בזום אין לתוך השלט וגם בזום אווט  מהשלט לבחוץ, צילום הדרך באוטו עד לביתו של יגאל עם מכתוף, tilt down צילום של הבית, pan ימין שמאל ושמאל לימין צילום של הבית, close up לכמה שניות על השלט של משפחת סויסה, לביים סצנה שיגאל פותח לנו את הדלת ומכניס אותנו לביתו בזמן שהמצלמה על מכתוף ואנחנו מתקדמים לתוך הבית, צילום אווירה astablising shot של החדר של בן שהצילום יכלול בתוכו צילום של: צילום תמונה של בן לכמה שניות ואחרי זה צילום לכמה שניות של המיטה שלו, הארון שלו וכל דבר שיראה טוב לצילום אווירה שהצופה יבין בכלל מה הוא רואה ואת מי, להעמיד את המצלמה על חצובה ושאבא יגיד כמה מילים על בן noddy shot, עם מכתוף לצלם את יגאל שהוא אומר פה החדר של בן וללכת אחריו עם המכתוף.


שמחת תורה
מטרת הצילום בראש הנקרה היא שאנחנו רוצים לצלם בשמחת תורה בבית הכנסת מכיוון שיגאל עשה לזכר בן הכנסת ספר תורה ואנחנו רוצים להראות את הספר תורה ואת יגאל חוגג איתו, עם הדבר שהכי קרוב אליו, שקרוי על שמו של בנו האהוב.
בנוסף צילום זה מרגש מאוד שיראה את יגאל חוגג עם הספר תורה- שמחה שמהולה בעצב. תוך התמקדות ביגאל.
צילום על מכתוף בMedium shot את יגאל מחזיק את הספר תורה ורוקד איתו , wide shot של כל חגיגית שמחת תורה והכנסת ספר תורה, very wide shot vws של חגיגת שמחת תורה והכנסת ספר תורה, וצלם גם את השמחת תורה.
בנוסף נצלם את יגאל בהכנות לשמחת התורה ונשאל אותו שאלות בהקשר לשמחת תורה.


התמונה של ‏עליזה מזלה‏.   התמונה של ‏יגאל סויסה‏.



בקבר של בן
אנחנו רוצים לצלם בקבר של בן מכיוון שזאת סצנה מרגשת שאין לב יכול שיכול לעמוד בסצנה כזאת, סצנה זו מראה את האהבה העצומה שיגאל רוחש לבנו.
לצלם בזום אין את השלט של בית העלמין או מזום אין את השלט לזום אוט או בtilt down, לצלם במכתוף את יגאל באוטו שהוא מדבר על הנסיעה באוטו בדרך לקבר, צילום של יגאל יוצא מהאוטו ב wide shot, צילום במכתוף את יגאל הולך לכיוון הקבר, צילום בזום אין לכיתוב בן סווסיה זל לקבר, extreme close up לכל מה שרשום על הקבר אם זה פרח, כיתוב, אבן.
tilt down לקבר עצמו, צילום בpan ימין לשמאל או שמאל לימין בית העלמין עצמו, לצלם את יגאל נותן נשיקה לקבר או לכיתוב בקבר איפה שרשום בן ב extreme close up, במכתוף לצלם את יגאל יוצא מבית העלמין. זוויות צילום :  נצלם את יגאל בתוך האוטו בדרך לנסיעה קבר , זום אין לתוך השלט של בית העלמין 
 צילום השלט של עכו נעמיד עמיד חצובה ונצלם את האוטו של יגאל מחנה בחנייה של בית העלמין .
 צילום של יגאל יוצא מהאוטו , צילום של יגאל עולה במדרגות של הבית עלמין ( רואים את הגב ) 
הצלם עולה למדרגות ומצלם את יגאל עולה במדרגות ( שרואים את הקידמה שלו ),  tilt down לקבר של בן 
צילום אווירה : פן ימינה ושמאלה של האזור איפה שהקבר , בסוף יגאל נכנס לאוטו ונוסע .

התמונה של ‏‎Etty Asulin‎‏.



הרצאה בטכני- התבטלה בסוף אך צילמנו את הרצאותו של יגאל בבסיס פיקוד צפון.
נצלם בהרצאה כדי להראות את החשיבות של ההרצאות גם מיגאל וגם של הקהל.
נראה את מסעו הטעון של יגאל שמספר על בנו כדי שאחרים ילמדו כך ולא יקרה האסון הזה שוב.
צילום אווירה של הטכניון מבחוץ , צילום של השלט של הטכניון בקלוז אפ או tilit dwon נעמיד את החצובה ונצלם את הרצאה של יגאל מכמה זוויות שונות , להעמיד את המצלמה על הבמה ולצלם את הקהל נכנס ומתיישב בתוך האולם, wide shot של יגאל עומד על הבמה בהכנות לקראת ההרצאה (בודק סאונד לדוגמא), עם מכתוף לצלם את יגאל נכנס לתוך האולם, עם מכתוף לצלם את יגאל אומר למצלמה כמה מילים אחרי ההרצאה.
הרצאה בפיקוד צפון:
קבענו עם יגאל סויסה לצלם את ההרצאה שלו בבסיס פיקוד צפון צפת בשעה 10 וחצי ונגיע מוקדם יותר לראיין אותו לפני ההרצאה את רגשותיו לפני ההרצאה.  
ההרצאה של יגאל על סיפור חייו של בן על איזה ילד בן היה וכיצד הוא גדל ועל הטיול הגדול להודו שאותו הוא תכנן ושמר בסוד מקרוביו אותו טיול גדול שגרם ליגאל לאבד את בנו בעקבות לקיחת סם LSD
בשביל יגאל ההרצאה הזאת תיהיה ההרצאה הרצאת ה100 בבסיסים שהוא מעביר בכל המדינה.


צילום בגל עד בביתו של יגאל:


לצלם את יגאל נכנס לבית דרך השער עם החצובה עומדת , להכנס אחרי השער ולצלם אותו נכנס לשער |( גם שהחצובה עומדת ) ,לעלות למעלה במדרגות האפורות ולצלם אותו עולה במדרגות ונכנס לבית .
לצלם את השלט משפחת סוויסה ואת שם הרחוב (תחילה!!!!) , לעשות שוטים של close up במטבח על כוס קפה שהוא מכין - מהצד שבה תופסים אותו מכין קפה

שהוא מוציא את הקפה השחור מארון , שם את הקפה בתוך הכוס , ומוזג מים חמים .

tilt down של המטבח ופן ימין ופן שמאל ,יגאל מספר על בן תוך כדי שהוא הולך .

קלוז אפים לתמונות של בן וחבריו כדי שהיה חומר לעריכה.
לצלם את יגאל בהשתקפות של הגלעד שרואים אותו( zoom in לגלעד)
ובדרך שהוא הולך עד לגלעד שהמצלמה תהיה על החצובה בפן ימינה או שמאלה.

צילום פתיחת טלפון


נצלם בביתו של יגאל במטרה של לשמוע ממנו מדוע הוא החליט לפתוח את מכשיר הנייד של בן , כיצד הוא הגיע לזה ולדעת ממנו עוד פרטים 


ובנוסף נדבר עם יגאל מדוע הוא הפסיק את ההרצאות אשר קיים בכל רחבי הארץ, האם הוא יפסיק להנציח את בנו ועל התהליך שהוא עבר מאז לכתו של בן ועד היום. זוויות צילום לקראת היום צילום :
יגאל נכנס לבית שהמצלמה עומדת על החצובה בזוויות רחבה , יגאל נכנס לבית ומתיישב על הספה והמצלמה תהיה על החצובה בפן ימינה .
יגאל מספר על על החלטה לפתוח את הטלפון המצלמה תהיה מכוונת על צמצם כמה שיותר נמוך כדי לגרום לרקע להיות יותר מטושטש ועל יגאל חד יותר , זה יתבצע במיקום בצד השמאלי של הפריים ובצד הימני של הפריים ( את יגאל ) , OVER THE SHOULDER על הטלפון של בן , OVER THE SHOULDER על הספר עם ההודעות הווצאפ של בן .






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תפקידים בסרט

טל גוזלן - במאי. דניאל גמליאל - עורכת ומפיקה. א ופק פרנג'י - צלם.